Saturday, March 6, 2010

+ skill memasak tu penting dong +

Salam Selamat Malam.....!!

Malam ni aku tinggal sorang. Yang lain semua balik ke kampung halaman masing2. Tapi tak apalah, bukan tak biasa pun kan? Baru aje lepas tengok slot Cerekarama TV3, 'Dalil Cinta'. Mak aii..seram tgk si isteri yang memang jahil bab2 rumahtangga..

Jangankan memasak, mengemas rumah pun tak tahu. Semua baju kotor sorok dlm almari! Nasib la baik ada si suami yang tersangat sygkan isterinya, sanggup bantu buat semua tu (how sweeeeettt hubby).

Bercerita bab masak ni, rasanya aku tersangatlah kerdil dalam hal ni..Huaaaaa!!!
Takutnya bila fikir bab nak masak utk mak mertua nanti..Ya ampun mak, tolonglah ajar anak menantu mu ini kalau ada apa2 yang kurang nanti.

Setakat ni, aku takdelah nk menipu tentang kejahilan aku dalam bab memasak. Nasiblah bakal suami (errr...macam janggal gitu nk sebut nama ni) faham kekurangan diriku ini (ewah) dan sudi nk terima aku seadanya..TERIMA KASIH ye awak.

Hah, lupakan bab masak2 ni..Apa yang penting pada aku, kesungguhan untuk memperbaiki segala kekurangan. Bukan hanya meratap kritikan mengenai kekurangan tanpa berusaha menambahnya untuk kebaikan bersama.

Semua orang ada kelebihan dan kekurangan dlm diri masing2kan? So, pada aku kita tak perlu takut untuk berhadapan dengan kenyataan tu. Bukan ke zaman sekarang ni semuanya d hujung jari. Kalau kata nk belajar masak, internet pun mampu menjadi guru pada mereka yang memerlukannya. Persoalannya sama ada kita rajin dengan malas aje..


2 comments:

  1. memang tak di nafikan, memasak ni bila2 ms pun boleh blaja...antara rajin nak msk atau tak jer..
    sama jer cm aku...tkt plak bila pk nak kawen ni...

    ReplyDelete
  2. hahaha...kan?takpe..jnji jgn kelentong mak mertua.

    ReplyDelete