Wednesday, September 8, 2010

* ofis 'baru' di Larkin Sentral *

Assalamualaikum...

DAH masuk hari Rabu. Tapi mata masih tak mengantuk. Mungkin sebab minum Nescafe tadi. Hah, ni lah risiko yang aku kena tanggung setiap kali teguk air tu. Nak ikutkan lepas habis kerja tadi aku bercadang nak melepak kat rumah je. Tapi tiba2 plan berubah.

SEMPAT ke bazar Taman Suria. Beli oblong (sejenis makanan. ala2 roti John tapi lebih special) untuk Mak Yam. Dah lama dia mengidam benda tu. Tak sampai hati pulak nak hampakan dia. Jem teruk. Tapi aku redah jugak. Nasib senang dapat parking. Kalau tak memang dah angin aku kat sana tadi.

TAK banyak juadah yang aku beli. Oblong, cendol sedap dan wedges. Macam yang aku cakapkan tadi. Jem teruk. Hampir jam 630 pm aku sampai rumah. Sakit kaki tekan clucth!! Lepas selesai semua perkara wajib, aku keluar ke Larkin, tapi bukan seorang diri :)

SPECIALnya, hari ni birthday Anuar Haron. Ehem. Siapa? Mungkin Lily boleh jawab. Hahahahahahaha...Aku menumpang diorang je. Tumpang kasih. Kan Ly? Hehehehehe...Kebetulan hari ni jugak Blood Bank HSAJB buat kempen derma darah di Larkin Sentral. Jadi lokasi lepak2 kitorg adalah di terminal bas tu.

UNTUK pengetahuan korang yang tak pernah tahu mengenai Larkin Sentral ni, sebenarnya tempat ni ala2 Puduraya. Tempat turun dan naik bas harian mahupun ekspres. Tapi tak lah sebesar Puduraya tu. Kiranya, kalau nak ke luar Johor Bahru, memang di sinilah tempat naik bas (bagi mereka yang menggunakan kenderaan awam).

DISEBABKAN bulan puasa, jadi suasana mobile (kempen derma darah) tak lah sama seperti hari2 biasa. Agak perlahan dan teratur. Aku sampai sana jam lapan lebih. Kawan2 pun dah selesai berbuka.

PENDERMA darah tetap ada. Kebanyakan mereka regular donor. Memang tak ada masalah untuk mereka menderma walaupun ada yang beranggapan, pendermaan darah pada bulan Ramadan membawa kesan negatif. Sebenarnya tak. Dengan syarat penderma (beragama Islam) melambat2kan waktu sahur (dan wajib sahur) serta datang menderma dari jam 8 pagi hingga 12 tengah hari.

WAKTU menderma penting bagi menjamin tahap kecergasan penderma sekaligus memastikan penderma masih berupaya untuk meneruskan ibadahnya sehingga waktu berbuka. Jadi, alasan berpuasa dan tak boleh derma darah tu memang tak masuk akal ye. Sila ubah mentaliti itu. Jangan hanya mendengar mitos.

JADI, inilah suasana di Larkin Sentral malam tadi...


*cek paras hemoglobin darah. Ika yang sangat serius. Wahh....takutnya!


*Screening tahap kesihatan. Yes doktor. Terima kasih sebab menjadi ceria. Hehehehe..


*Jom derma organ!


*Terima kasihlah korang sebab menderma.


*Wafi yang setia menemani Arif.


*Wafi dah derma. Tu yang Arif terus isi form..Hehehehe....


*Haiii Mak Yam sangat suka nampak???


*Bincang pasal bas ke, bincang pasal mobile?Lalalalalalala.....


*Brader yang tengah baring ni steady aje kan?


*Datang dengan hajat. Hanya kami yang tahu :)


*Ika...muka penat


*Mak aii...suka beno!


*Ehem.

No comments:

Post a Comment