Sunday, September 5, 2010

* buah melaka telur puyuh *

Assalamualaikum..

ALHAMDULILLAH...kenyangnya perut hari ni. Terima kasih la Lily sebab sudi masakkan lauk pauk untuk berbuka tadi. Balik kerja je memang aku dah tak nampak apa selain batal dan bantal dan bantal. Ni gara2 Nescafe kow malam semalam. Hampir pukul dua pagi baru mata ni dapat lelap. Sadis....sebab jam 530 pagi dah terjaga dan pergi kerja. Nasib tak terlelap masa drive tadi.

CUACA pagi tadi pun sangat menguji ketahanan mental ok! Hujan. Dalam kepala memang dah terbayang2 bantal tilam selimut yang bagai melambai2 ajak dipeluk. Wow! Nasib kuat semangat. Hahahaahahaha.....

ESOK dah Isnin. Sekejap je kan nak raya? (Haisssh, macam budak2!) Barang2 nak balik Muar pun aku tak siapkan lagi sebab rasanya masih belum ada mood nak mengemas untuk balik raya. Maklumlah, raya pertama di sini. Jadi, perasaan tu macam biasa2 aje. Tunggu la malam 9hb nanti.....(tak boleh jangka apa yang berlaku. Buat masa ni, follow the flow)

MASA nak menyuap telur puyuh dalam mulut tadi, terngiang2 suara Lily. Dia pesan kat aku jangan makan telur tu banyak2 sebab dia telah diamanahkan oleh 'seseorang' untuk memastikan aku tak makan banyak dan elak migrain. Pesanan tu dah pun sampai kat aku. Dan dah juga aku turutkan. Terima kasih untuk yang berkenaan. Bukan setakat pesanan tadi aku ingat, malah setiap benda yang dah kita lalui selama ni, aku akan ingat sampai bila2. Cuma satu je yang mampu buat aku lupa selamanya..AJAL.

TERINGIN benar nak menjamah satu juadah ni...Cuma aku tak pasti sama ada masih ada peluang atau tak untuk merasa hasil air tangan tu. Air tangan yang dah sebati dalam darah dan badan aku sejak 2002. Boleh ke?

ALAMAK..Tak suka la emo2 ni. Syyooohhh!!

UNTUK Lily...jangan lupa plan Selasa ni. Tugas dan tanggungjawab kau sangat besar ok! Aku hanya mampu membantu sekadar yang boleh. Insyaallah. Semoga semuanya sukses. Amin...!


*Sempena Aidilfitri, aku ada ole2 untuk semua. Tak lah sehebat mana, cuma biasa2 je. Yang penting, ianya ikhlas dari aku dan keluarga..

No comments:

Post a Comment