Thursday, September 2, 2010

Assalamualaikum...


PEJAM celik pejam celik tinggal lebih kurang seminggu je lagi nak Raya. Yuhuuuuuu!!! Dalam masa yang tak berapa nak betul ni, sempat juga aku selesaikan satu per satu barang persiapan untuk Aidilfitri nanti. Tak la melampau2. Sekadar yang termampu. Untuk mak abah Kotot, memang tak terlepas pandang. Haaaiiihhh..terima kasih la Kotot sebab sudi juga kau datang sini tolong aku shopping apa yang patut. Paling terharu bila sudi jadi ala2 minah Vietnam. Angkut berbeg2 barang bawa balik Muar. Hehehehehehe...

BILA dah semakin banyak hari puasa, rasa malas-nak-berbuka tu semakin kerap datang. Bukan malas apa, cuma dalam kepala dah tak ada idea nak makan lauk apa untuk berbuka. Sudahnya, KFC juga jadi pilihan. Padahal baru beberapa hari lepas bebuka dengan benda tu. Sungguh aku tak pernah jemu dengan AYAM.

SEPTEMBER. Ikutkan plan, masuk je September, aku nak menulis kat blog ni. Motif? Hmm....Ni kan blog aku. Jadi, suka hari riang ria aku la nak tulis bila2 masa pun. Kehkehkeh....Tak da la, sebenarnya aku dah isytiharkan September sebagai bulan aku. Boleh? Boleh....Sebab bulan ni lah, bulan kelahiran aku. Bulan aku melihat dunia. Bulan aku mengenal mak abah. Bulan ni lah segalanya untuk aku. Jadi, setiap yang berlaku dalam bulan September, aku anggap kenangan yang pasti tak akan dilupa.

LAGI pun, sejak dulu lagi, kebanyakkan peristiwa yang bersejarah berlaku dalam bulan ni. Contoh? Konvo. Panggilan temuduga. Keputusan temuduga. Ramadan. Aidilfitri. Dan semestinya hari lahir aku sendiri. Heheheheheheh....Bukan nak terlalu taksub dengan semua yang berlaku, tapi aku yakin semua tu hanya kebetulan yang memang terbaik. Malah aku sendiri pernah berangan2 nak berkahwin pada tarikh kelahiran aku. Sayangnya, kita hanya merancang, Tuhan yang tentukan. Aku terima semua dengan hati terbuka. Siapalah kita untuk menolak takdirnya..

JADI, bersempena bulan kelahiran ni, aku nak pastikan setiap saat yang berlalu, diisi dengan perkara yang bermakna. Harapan untuk mendapat perkhabaran gembira juga aku nanti di bulan yang penuh dengan kemuliaan ini. Amin..

No comments:

Post a Comment