Friday, January 6, 2012

*dari 44 ke 60 hari*

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...


Alhamdulillah. Hari ni (5 Jan 2012) genaplah 44 hari tempoh berpantang. Dengan suka citanya bangun pagi-pagi dan cuba untuk nikmati hari terakhir berpantang. Dalam hati suka yang teramat. Ya lah, lepas ni dah boleh hidup macam biasa. Tiada pantang larang dan yang paling penting boleh keluar.

Malangnya, En. Suami dah tetapkan supaya tempoh 44 hari tu dilanjutkan ke 60 hari. ALAMAK! Mak pun tak boleh nak tolong sebab arahan suami kan? Kalau engkar dah jatuh hukum derhaka pulak. Tak dapat cium bau syurga katanya. Alahaaaaiiii...

Puas jugak mengarang ayat demi ayat dalam SMS supaya En. Suami ubah fikiran. Hoh! Susah. Dia balas balik dengan fakta fakta dan fakta. Ok lah. Surrender. Nampaknya impian untuk keluar dan makan makan terpaksa simpan dulu sampailah genap hari ke-60. Taat punya pasal. Redha aje lah!

Apa pun, mungkin ada baiknya berpantang untuk dua mingu lagi. Semua benda akan dilaksanakan dengan penuh disiplin. Kalau tak memang semuanya akan dilanggar. Sebab? Dalam kepala dah set "oh, aku dah habis pantang".

Esok dan dua minggu akan datang, lauk untuk makan tengahari dan malam tak akan ada perubahan. Sama macam 44 hari yang lepas. Thaqif jugak yang merdeka.

No comments:

Post a Comment