Thursday, January 27, 2011

*saya nak belajar dengan dia*

Assalamualaikum...
Salam Sejahtera...

DIKALA ini (ewah..) perut tengah meragam. Pasal apa? Entah. Aku sendiri tak tahu. Tapi 'cikgu' aku cakap, penyakit jangan dilayankan sangat. Kena kuat lawan penyakit. Kalau tak memang kita akan melepek setiap masa. Macam juga puasa. Kalau diikutkan sangat rasa letih lapar mengantuk. Memang pakej lah! Sudahnya kita akan tidur sepanjang hari. Amalan entah ke mana, pahala entah ke mana. Amboi, aku bercakap mengalahkan anak perempuan sulung Noh Gadot pulak.

HARI ni boleh dikatakan hari paling mencabar. Mencabar perasaan dan minda. Aku tersangat malas nak buat kerja. Awalnya, pagi masa datang kerja, aku memang bersemangat macam biasa. Selepas satu tahap, semangat aku jatuh menjunam. Gara-gara 'sesuatu' yang agak menyentuh emosi. Bunyi macam poyo. Tapi itulah yang berlaku dalam tempoh enam jam yang lalu. Apa pun, cikgu aku pesan, masa kerja, jangan campur adukkan dengan perasaan mahupun peribadi. Nanti kerja tak menjadi. Ye cikgu...Kata2 cikgu tu betul!

DISEBABKAN malas, aku mula la duduk diam2, conteng2. Sebenarnya, aku memang gemar melukis. Alhamdulillah, Tuhan kurniakan aku dengan bakat yang jarang ada pada orang lain. Semua orang mampu melukis, tapi cantik atau tak itulah yang membezakan hasil seni masing2. Kan? Rasanya dah berhelai2 kertas (sebenarnya borang statistik) aku conteng. Tup2 aku teringat pesan ckigu lagi. "Kalau nak melukis boleh, tapi jangan sampai merosakkan harta orang lain. Lukislah atas kertas kosong. Nanti boleh simpan. Senang2 saya pun boleh tengok. Kan cantik macam tu?" Oh, kata2 cikgu tu terngiang2 kat corong telinga ni.

MENJELANG petang, emosi agak stabil. Kerja yang tertunggak dah pun aku siapkan walau bukan sepenuhnya (kan aku dah cakap, aku malas hari ni). Donor B negatif dan A negatif pun dah dipanggil datang menderma hujung minggu ni. Jadi aku melepak2 sambil berborak kosong dengan kawan2. Sangat santai kan aku hari ni? Kalau bukak syarikat sendiri memang dah lingkup! Tiba2 perut rasa pedih. Ya Allah, baru teringat rupanya last makan jam 8.50 am tadi. Itu pun roti jala je. Makan sementara tunggu nak dengar taklimat di Wisma Persekutuan. Patutlah lapar. Lagi sekali.....Aku teringat pesan cikgu. "Jangan biarkan perut kosong. Nanti sakit macam dulu siapa yang susah? Makan jangan tunggu disuruh. Saya hanya boleh ingatkan, selebihnya kena buat sendiri ye. Kita jauh...."Oh..sedih la pulak.

ASYIK2 nak dengar cakap cikgu aje kan? Meluat? Sukatilah. Yang penting aku sangat sayang cikgu aku. Dialah yang rajin membebelkan aku. Tapi aku tak kisah pun walau kadang2 aku melawan juga. Hehehehe...Aku suka sangat dia. Saya sayang cikgu!

Disebabkan rindu sangat dengan cikgu...sanggup aku upload gambar2 dia yang tak seberapa ni. Saya tak pandang rupa. Tapi saya suka skodeng hati ;)


*my teacher*


*masa ni teacher sy baru lepas perform. selain mengajar, dia main muzik*


*teacher dan .... peminat kot*

No comments:

Post a Comment