Sunday, May 30, 2010

+ dosa dah hapus banyak mane? +

Salam semua...!!!!

Alhamdulillah, selamat juga sampai Jb yang terchenta *menipu*. Tapi sepanjang perjalanan td memang rasa nk tumbuk pipi sendiri yang semakin membengkak. Sebenarnya malam tadi tak dapat tidur. Kalau nyenyak pun, ade la dalam sejam dua. Lepas tu dah mimpi org gerudi mulut la, kene lempang la, ade mak cik benam skru dlm gigi la..Macam2! Pendek kata, mmpi smlm mmg berkaitan dengan kesakitan gigi.

Pagi tadi mujurlah bersarapan kat Muo. Jadi mak buatkan bubur. Memang jarangla aku makan bubur tak habis. Tapi harini memang sesuatu d luar jangkaan. Perut lapar, tapi sakit yang aku tanggung memang berjaya mengatasi nafsu makan.

Masa nk siap2 balik tadi pn, rasa mcm tak berperasaan. Dahla hujan. Tapi aku gagahkan hati untuk balik ke sini smula.

Disebabkan ulser dlm mulut pun 'sama naik' dgn cik gusi tu, mak pn bekalkan aku sebotol air. Bukan air jampi, tapi campuran beberapa bahan yang katanye boleh menurunkan suhu badan. Antara bahannya (yg aku sempat dengar) anggur Mekah.


*Air yang diyakini mujarab..Ceh*


*Sila fokus pd bendasing yang mengembang2 tu*


*Ni la anggur Mekah. Sebelum direndam, fizikalnya tak ubah mcm kemenyan.

Rase air ni tak la sedap macam kopi Starbuck xpn kopi cap 434 yang popular kat Muo tu. Pada aku la kan, rasa dia macam air kolah. Hehehehe....Payau2 mcm air zam2 la kot. Anggur Mekah tu mak aku dapat daripada jiran aku yang baru balik dari sana. Takkan la mak aku sanggup pi Mekah balik hari semata2 nk ubatkan anak dia? Tak logik ok!

Ape pn, TERIMA KASIH la kat mak. Harap2 esok kurang la sikit sakit ni. Insyaallah.

Perut aku memang menanti sesuatu untuk diproses. Sayangnye, aku tak ade selera untuk makan harini. Maaf ye perut. Esok aku breakfast yang best2. Untuk malam ni, aku hanya minum sekotak Ribena. Jadilaaaa...


*Menu malam*

No comments:

Post a Comment