Friday, May 28, 2010

+ Rindu ku Ke Sabah +

Salam semua...!!

Hari ni cuti Wesak. Walaupun aku tak sambut tapi cuti yg diberi aku sambut sebaik mungkin. Hehehehehe...Syukur bangun pagi ni aku tak diserang sindrom 'Kelat Biji Mata'. Maklumla malam tadi tido lewat. Jam 3.30 pagi baru tido. ni gara2 melayan dua makhluk yg sama2 senget berFb. Hehehehe...jangan marah ye, akak syg korg. Yela dah lama sangat tak bersembang mcm smlm, so peluang yg ade digune sebaik mungkin.

Hmmm....Sebenarnya dalam dua tiga minggu lepas, fikiran aku ni kerap benar melayang merentas Selat Borneo. Ke Sabah. Hati tiba2 jadi sayu setiap kali mengenangkan isi mesej Bibi. Siapa Bibi?


*Ni la Bibi*

Dia ni aku kenal masa cuti ke Sabah Julai thn lepas. Nk cerite salasilah pertemuan kitorg, mmg panjang. Cukupla sekadar memahami yg kami skrg saling berkait antara satu sama lain.

Apa yang aku tau dia baru habis exam. Tahun ni dia UPSR. Apa yang merisaukan aku, dia agak kemurungan skrg. Setiap hari lepas dia balik sekolah, dia akan sms aku minta aku call dia kejap. Sebak sebenarnya nk dengar suara halus dia tu. Tapi aku layankan sbb aku pun rindukan Bibi.

Tidur malam tadi sampai aku termimpi2 merentas sungai ke Sabah dengan bot. Ada pulak insiden mak Ijot (sbnrnye aku pun keliru mcm mane mak ko boleh masuk dlm mimpi aku Jot) pengsan atas bot sbb terlalu sedih mengenangkan Ijot masuk hspital+Along period pain..Errr..Tak yah tanya aku cmne plot mimpi boleh jadi mcm ni k..

Pagi tadi bangun tido pn, aku mcm rasa2 yang aku bermalam di Sabah. Ish..dah kritikal 'sakit' aku ni. Ditambah pulak dpd sms Bibi mengatakan mlm tdi dia tidur lewat sbb bosan+rindu kat aku...

Harapan aku satu je..Dapat ke Sabah lagi dan peluk cium Bibi...... :'(

*Bibi nk UPSR tahun ni, so guys, jom doakan dia lulus cemerlang k..

1 comment: