Tuesday, July 13, 2010

* i miss u *

Assalamualaikum...

RASA nak berderai air mata bila baca entri blog Kak Mery. Entah kebetulan atau apa, memang sejak minggu lepas aku bercadang nak buat entri mengenai Geng Pak Samad. Ingin juga aku kongsikan rasa lara dalam hati. Nak jugak berkongsi rasa rindu yang terpendam. Haiiiihhhh.....RINDUNYA!!!!

BETUL cakap Kak Mery, andai kata dapat berkumpul sekejap, rasanya dah cukup untuk kami ber'huha'. Mengembalikan zaman kekecohan ketika duduk bergumpal dalam satu rumah. Syokkan? Kak Wa, ingat tak Nell masak Meggi campur cili padi, menusuk masuk hidung. Korang ingat tak kita penuhkan Matriks Yan untuk pergi kelas? Masa tu HotFM baru nak bertapak. Kita gila dengar lagu tema Nescafe?? Ingat?

BERCERITA pulak masa di fakulti. Kita sekelas. "Pintek". Can u remember it guys? Kalau En Norsham panggil salah seorang dari kita, pasti tujuh2 akan datang sama, bersesak2 dalam bilik sempit milik Ketua Program Kewartawanan tu. Dah tu, kalau seminit dua kita semua berborak tak apa, tapi makan berjam2. Itulah kita..Ya Allah....Kalau boleh ulang balik masa tu, alangkah bahagianya!

KENANGAN 'Sehari Bersama Wartawan' paling best dan manis. Masing2 dengan senior wartawan daripada media yang berbeza. Aku paling ingat wartawan yang aku ikut dulu. daripada agensi BERNAMA. Sangat sempoi. Kalau korang ke sana dan ke sini dengan kereta, aku ni dah macam abang-adik. Naik bas. Dengan keadaan dia yang layan tak layan je. Tapi Al-Hamdulillah...semuanya selamat dan kita berjaya laluinya kan?

YA ALLAH ya tuhan ku...Terasa bergetar jari ni nak taip semua kenangan kita yang berdesup masuk dalam kepala ni. Banyak. Terlalu banyak. Tak termuat kalau aku nak ceritakan dalam entri ni.

AKU tak mampu nak flash-back. Sungguh!




*THE GREAT 7...Donna, aku ingat gelaran yang kau beri pada Geng Pak Samad...Aku harap kita semua berjaya.
*KAK MERY..Apa pun yang akak buat, apa pun yang akak lalui, semuanya ada doa kami. Kekuatan kita ada pada diri masing2. Antara sedar dengan tak. Jadi, tabahkan hati k.
*YAN..Aku bangga setiap kali buka KOSMO! nampak by-line kau. Walaupun aku tak mampu nak teruskan langkah dalam bidang kewartawanan, tapi aku tumpang bangga sebab salah seorang kawan aku sedang meniti kemuncak kerjaya. Great!
*NELL..Kau tetap kebanggaan aku. Dulu kita sama2 menjadi skuad. Maaf aku terpaksa undur diri. Kau teruskan langkah. Cipta nama dan kumpul pengalaman.
*KAK WA.. Lama tak jumpa. Seronok sangat bila tahu akak sambung Master. Yeaaah! Semoga selamat lahirkan anak buah kami!
*ZIRA..Ibarat ikon kami. Kamus bergerak kami. Library kami. Thanks!
*DONA..Si gila2. Tak sangka akhirnya kau pilih kerjaya sebagai guru. Terbaik!!


WALAU kita berada di tempat yang berbeza, tapi kita semua ada satu persamaan yang dah dianugerahkan. KITA PENULIS. Misssss u babe!!

3 comments:

  1. touching bile bce write up ko ni zura.....yeah...yang penting sepit tudung kiter berdua sameeeeeeeeeeeee..hihihi..n of coz la kn..zamn uitm the best..berjebai2-donna

    ReplyDelete
  2. Hmmm...rindu..rindu dan rindu lagi...malam tadi pun kak mary duk terkenang2 lagi zaman2 umah pak samad...nell masak megi pedas menusuk hidung masa tgh siap kan comm research puan marsila....:P

    ok...so nanti akan ada dedicated entry for the great-7..bakal menyusul....:)

    ReplyDelete
  3. jom jumpe! itulah terapi kite... =)
    keq, sebenarnye sejak sminggu lepas sy asyik termimpi2 korang sume..nthla...

    ReplyDelete