Wednesday, June 2, 2010

+ hajat nak lari tapi terkena jugak +

Salam Semua...

Hari ni Rabu. Dah lima hari aku 'melahirkan' si bongsu ni. Rasanya ubat yang aku amik dari KPL dan klinik langsung tak bagi kesan seperti yang aku harapkan. Mungkin kat ofis tadi ramai yang dah perasan bila aku tak banyak bunyi. Senyap macam orang tengah tanggung masalah besar. Makan pun aku tak hirau dah. Nak bergurau senda pun aku buat endah tak endah.

Bila sakit2 macam ni, rasa nak cakap benda2 yang serius aje. Dah tak mahu nak berseloroh macam biasa. Tapi tiba2 tadi aku terkenangkan satu peristiwa yang mampu buat aku tersenyum.

*************************************************************************************

(Kisah ni ada kaitan dengan Azira dan Kak Mery. Tu pun kalau depa ingat lagi la)

Masa ni kami bertiga tengah praktikal lagi. Aku kat Harian Metro, Kak Mery kat Malay Mail dan Zira kat NST.

Dah namanya kebetulan, kami bertiga kena cover assignmnent berkaitan penubuhan Kelab Peminat Farhan AF. Yes, aku ingat dah! Tak silapnya kat restoran apa entah namanya yang terletak kat Jalan Ampang (berdekatan stesen LRT Ampang) Ha, yang mengelolakan tu saudara mara dan pakcik si Farhan ni.

Kiranya assignment tu lebih kepada hiburan la. Dalam hati aku dah mula berbunga rasa bosan. Kerja yang sepatutnya aku buat, dah habis. Si pengacara pulak amatlah teruja dengan kehadiran ramai orang terutama pihak media (biasala bila saudara mara jadi artis). Macam2 game yang dia buat termasuklah ada satu game yang memerlukan kita memancing ikan kertas. Tapi kalau kita bernasib baik, adalah ganjaran yang menanti di sebalik ikan2 yang banyak tu.

Bila tengok suasana yang agak tak berapa nk cocok dan sesuai dengan jiwa kami ni, kami bercadang untuk blah je dari majlis tu. Mula2 bertolak2 juga. 'akak lah bangun dulu, Zura la,ala....zira la..'.

Kononnya, dengan segala kekuatan yang ada, kami segera berdiri dengan hajat nk tinggalkan meja. Hah, memang nasib tak baik. Tiba2 nama kami dipanggil si pengacara tu. DAMN!!! Akhirnya, kami bertiga dipaksa 'memancing' kat tengah2 khalayak. Pedih gak telinga bila si pengacara ni dok perli2 kami. 'Nak kemana yang tiga orang tu? Oh, lari ye? Hah, padan dengan muka kan? Rasanya muka ni dah macam kena palit cat merah yang semakin mengering!

Lepas je keluar tinggalkan restoran tu, apa lagi, terbahak2 la kami bertiga. Dalam kereta (Savy Azira =)) memang tak putus2 cerita pasal insiden yang memalukan diri sendiri tu.


*Lain kali kalau datang berkunjung ke rumah@tempat orang, pandai2lah mintak izin untuk mintak diri. Jangan main cabut aja. Kalau nasib baik si tuan rumah tak perasan, tak ape. Tapi bayangkan kalau nasib tak baik. Haruuuuuuu~

1 comment:

  1. Hehe...asgmt tah pe benda ntah..kak mary pon tak paham... editor suh pi, kita pun pi aje la... bosan nak mampos and mcm tak relevant...xder news value...tapi kenangan ek...xper la, makan free..:P

    ReplyDelete