Friday, June 4, 2010

+ kembali yang asal +

Salam semua..

ALHAMDULILLAH...syukur sangat sebab kesakitan yang aku tanggung selama lebih kurang lima hari ni dah hilang sekaligus mengembalikan mood aku kepada yang asal *bestnye*. Maka dengan ini selera makan pun kembali seperti sedia kala walaupun aku sangat risau mengenai tabiat terbaru tu. Hmmmm...redah.

PAGI tadi sempat juga aku jenguk cousin kat wad. Tengah tunggu masa nak bersalin anak kedua [Kami sebaya. Tapi dia dah ada 'aset']. Bila tengok Lina, aku rasa seronok sangat. Dia lagi lah seronok sebab bergelar ibu. Tak apalah, rezeki masing-masing. Hehehehehe...

SUASANA dalam Blood Bank memang agak sunyi. Ramai yang dah cuti. Maklumlah, hari ni kan minggu terakhir persekolahan. Jadik ramai yang ambil kesempatan untuk berkahwin, jalan-jalan, balik kampung dll...

TAK lupa juga aku nak ucapkan tahniah pada Hosni & Hidayah. Semoga semuanya berjalan lancar esok. Selamat Pengatin Baru untuk korang!!!! Maaf la sebab aku tak dapat nak ke sana. Jauh. Lagi pun keadaan sekarang tak mengizinkan aku untuk merayap sejauh itu [Tak mungkin mak aku lepaskan aku ke utara tanah air, kan?]. Semoga berbahagia selamanya. Amin.

RAMAI yang bertanya bila agaknya aku mula cuti? Kalau nak ikutkan perkiraan mereka, ni minggu terakhir aku bekerja. Hehehehehehehehe...... Kira la berapa banyak hari yang kamu suka ye. Sebab hakikatnya aku masih berkerja minggu depan. Sayang nak ambil cuti awal sebab perjalanan untuk tahun ni masih jauh. Kat depan tu tak tau apa yang menanti nanti. Apa pun, terharu dengan ingatan tulus ikhlas tu ye.

BERBALIK kepada kesihatan aku [mood tengah baik ni], hari ni rasa tersangatlah gembira. Yela, walaupun rasa gembira tu datang bila dah nak hujung-hujung minggu, tapi masih tak terlambat untuk aku nikmati keseronokan bekerja tu kan?


MAKSUDNYA
, antara sedar atau tak, kesihatan tu sebenarnya menjadi salah satu faktor paling penting dalam diri untuk kita bekerja dengan lebih gembira. Lain rasanya kalau kita bekerja dalam keadaan terpaksa dan sukarela. Kalau masih ada yang belum pernah rasa, Insyaallah satu hari nanti korang akan rasa jugak. Percayalah!


*Tak sabar nak tunggu berita gembira dari Lina ni...Haiiiissshhh....!

2 comments:

  1. .x lame lg, akak pulak akan dpt baby~~
    .x sbr nk jd aunty! ;p

    ReplyDelete
  2. aunty?awak kecik lagi la syg..hahahahahaha

    ReplyDelete